فتوبلاگ عکاسی و گرافیک رایانه ای

هر چیزی که به عکاسی و فوتوشاپ در هر زمینه ای مربوط باشد

فتوبلاگ عکاسی و گرافیک رایانه ای

هر چیزی که به عکاسی و فوتوشاپ در هر زمینه ای مربوط باشد

خرید دوربین مناسب

سلام دوستان گلم.

یکی از بازدیدکنندگان وبلاگ پیامی برایم فرستاده که در آن قیمت و مقایسه دوربین را می خواست.

این شد که گفتم یک پست بگذارم و در مورد خرید انواع دوربین به شما توضیحی مختصر بدهم.

در مورد انواع گزینه های خرید به طور کلی سه گزینه و سه سری از دوربین ها بیشتر وجود ندارد.

1.سری کامپک ها یا دوربین های جیبی و باریکی که جدیدا با هر برند غیر دوربین سازی هم موجود می باشند هستند که معمولا شامل گروه قیمتی 150000 تا 300000 تومان و یا کمی بیشتر می شوند. دوربین های متفاوتی بین این گروه از قیمت ها وجود دارند که برای سرعت زیاد می توان از کاسیو و برای کیفیت کنون و نیکون و بعضی از مدل های سونی که اصلی ژاپن باشند نام برد باقی  برندها زیاد دل چسب من نیستند و توصیه می کنم از همین مدل ها بخرید تا بجای یک دوربین با کیفیت یک اسباب بازی زیبا نصیبتان نشود!

2.این سری از دوربین ها نیمه حرفه ای نام دارند و هم برای عکاسان حرفه ای و هم برای علاقه مندانی که تازه کار هستند خوب و کافی است.

تنظیماتی که درون این دوربین ها وجود دارد تقریبا همانند مدل های حرفه ای است با تفاوت های جزئی (مثلا Live View ندارد) و لنز آن ها جدا شونده نیست و فقط می توان سری های واید یا پولارایز به آن اضافه نمود.

اکثر تنظیماتی که در دوربین های حرفه ای دستی کار می کنند برای سهولت و سرعت دسترسی بیشتر به صورت پیش تنظیم یا اتومات وجود دارند و در کل برای راه افتادن دست این دوربین ها بهتر است.

گروه قیمتی که این دوربین ها دارند معمولا از 450 تا 1 میلیون تومان هست و همان برند های قبلی هم به نظرم برای همین سری هم صادق است البته می توان گفت سری G کنون معقولترین نیمه حرفه ای درون بازار ایران هست و چه از لحاظ کارایی و چه از لحاظ قیمت بهترین به حساب می آید.

3.این دسته همانطور که مشخص است دوربین های متنوع حرفه ای راشامل می شود که خوب قیمت آن ها بسته به لنز و دقت و جدیدا هم به فیلم برداری آن ها بستگی دارد.

اگر اولین بار هست که از این دوربین ها می خرید بهتر است بدانید بدنه و در کل موتور عکس گیرنده یا همان خود دوربین نقش تعیین کننده ای در قیمت کل دوربین ندارد و شما شاید با صرف 600 هزار تومان بتوانید دوربینی مانند دی3000 نیکون را خریداری کنید اما استفاده شما از این دوربین ها کاملا وابسته به لنزهای جانبی ای دارد که برای آن تهیه می کنید و می توان گفت 80 درصد قیمت راباید برای خرید لنز هزینه کنید مثلا یک لنز تله می تواند 1 میلیون تومان برای شما هزینه در بر داشته باشد و قیمت کلی را آنقدر بالا ببرد که قید خرید دوربین را بزنید.

پس حتما به این نکته توجه کنید که یک دوربین حرفه ای حتما باید لنز های متنوع داشته باشد تا لذت واقعی و کارایی بالای خود در عکاسی را نشان دهد.

از قیمت هم که بگذریم دستی بودن اکثر تنظیمات و پیچیدگی کار با این دوربین ها و نیاز به آموزش هم چیز های دیگری است که اکثر خریداران را حداقل به سمت یک دوربین نیمه حرفه ای می برد.

پس در خرید دوربین به سه نکته توجه کنید 1.قیمت 2.آسان بودن کاربرد برای شما 3.کیفیت لنز و قطعات که مستقیما به برند مربوط می شود.

به امید این که خرید خوب و لذت یک عکس زیبا را ببرید.

یاحق!