فتوبلاگ عکاسی و گرافیک رایانه ای

هر چیزی که به عکاسی و فوتوشاپ در هر زمینه ای مربوط باشد

فتوبلاگ عکاسی و گرافیک رایانه ای

هر چیزی که به عکاسی و فوتوشاپ در هر زمینه ای مربوط باشد

آموزش عکاسی -- لنزهای با فاصله کانونی بلند

سلام دوستان گلم امروز هم که بهتره بگم امشب براتون یک مطلب آموزشی مفید رو دارم که امیدوارم خوشتون بیاد.

نظر فراموش نشود...!

لنزهای با فاصله کانونی بلند


فاصله کانونی بلند


لنزهای با فاصله کانونی بلند تا حدودی همانند یک تلسکوپ در بزرگنمایی سوژه عمل می کنند . هنگامی که نمی توانید یا نمی خواهید به سوژه نزدیک شوید استفاده از این لنزها توصیه می گردد . از این لنزها در عکاسی حیات وحش ، عکاسی پرتره و عکاسی مخفی استفاده می شود . 

bird-web_1

با افزایش فاصله کانونی عمق میدان کمتر می شود بنابر این باید با دقت بیشتری فوکوس نمایید . همچنین یک لنز با فاصله کانونی بلند باعث فشرده شدن بصری فضا شده در نتیجه اشیاء بهم نزدیکتر از آنچه واقعاً هستند بنظر می رسند .


cementtruck_WEB



colorado_WEB

از آنجایی که لنزهای بلند حرکت را نیز بزرگنمایی می کنند استفاده از سه پایه توصیه می گردد .


زوم ( بزرگنمایی ) دیجیتال

زوم ( بزرگنمایی ) در دوربین های عکسبرداری دیجیتال معمولاً به دو صورت انجام می شود : زوم اپتیکال و زوم دیجیتال .

زوم اپتیکال باعث تغییر اندازه تصویر قرار گرفته بر روی حسگر می شود ، اما در بزرگنمایی دیجیتال دوربین قسمتی از تصویر نرمال بر روی حسگر را گرفته و سپس آن را بزرگنمایی کرده تا به اندازه کل حسگر شود .دوربین این عمل را با اضافه کردن پیکسل هایی به تصویر به روش تقریب ( Interpolation   ) انجام می دهد . این تصویر به اندازه یک تصویر با بزرگنمایی اپتیکال ، دارای پیکسل انحصاری نمی باشد . بنابراین به لحاظ کیفیت پایینتر است . شما می توانید عمل زوم دیجیتال را براحتی در نرم افزارهای ویرایش تصویر نیز بدست آورید .



digitalzoom_WEB


یا حق!
ادامه مطلب ...

آموزش عکاسی -- عکاسی از حیوانات

عکاسی از حیوانات :


سلام از امروز یه موضوع متفاوت براتون باز کردم به اسم آموزش که توش از عکاسی و فتوشاپ و گرافیک متالب آموزشی کاربردی می گزارم که امیدوارم خوشتون بیاد.

نظرتونو راجب این مطلب بگین و بگین که در چه زمینه ای آموزش بیشتر می خواین تا براتون مطلب بگزارم.

شاید در همه انواع عکاسی سخت ترین کار عکاسی از حیوانات، حشرات و پرندگان باشد. آنها تقریباً هیچوقت آن کاری را که شما می خواهید انجام نمی دهند. بهترین راه برای عکاسی از حیوانات عکاسی در حیات وحش است. اما در باغ وحش هم می توان عکس های زیبایی گرفت. برای عکاسی در باغ وحش باید به موقعیت دوربین بسیار توجه کنید. چون وجود نرده، حصار و قفس معمولاً مزاحم عکاس است.


برای عکاسی از حیوانات باید بسیار صبور باشید. حیوانات یا برای مدت طولانی حرکت نمی کنند تا در موقعیتی که ما می خواهیم از آنها عکس بگیریم و یا آنقدر حرکت می کنند که نمی توانید از آنها یک عکس واضح بگیرید. حتی بعضی از عکاسان حرفه ای بر روی رفتار حیوانات مطالعاتی انجام می دهند تا بتوانند حرکت های آنها را پیش بینی کنند. پرندگان معمولاً در یک مسیر مشخص پرواز می کنند بنابراین اگر آنها را در جایی دیدید می توانید بار دیگر در همان حوالی منتظر آنها باشید. برای عکاسی از پرندگان باید از زوم منوئال استفاده کنید چون اگر زوم دوربین بر روی حالت (Auto Focus) باشد احتمالاً به جای پرنده ها از آسمان عکس خواهید گرفت

.

اکثر حیوانات اجازه نمی دهند خیلی به آنها نزدیک شوید. بنابراین برای عکاسی از حیوانات یک لنز بلند با قدرت زوم بالا بسیار اهمیت دارد. یک لنز 75 ـ 350 میلیمتر برای این منظور مناسب است البته یک لنز 500 میلیمتر عالی است اما قیمت آن بسیار بالاست. و باید همراه با یک سه پایه استفاده شود. و برای کاهش اثر لرزش دست باید سرعت شاتر دوربین شما بیش از عدد 1 تقسیم برای فاصله کانونی شود. مثلاً اگر فاصله کانونی لنز 500 میلیمتر است سرعت شاتر باید بیش از 1/500 ثانیه باشد.

همیشه برای عکاسی از حیوانات از لباسی استفاده کنید که همرنگ محیط باشد و چیزهای براق مانند ساعت را بهتر است در جیب خود قرار دهید یا می توانید از شنل های استتار استفاده کنید.    

اما اگر می خواهید در باغ وحش عکاسی کنید تا حد امکان اول وقت به سراغ باغ وحش بروید چون خلوت تر است و افراد کمتری مزاحم عکاسی شما می شوند. دلیل دوم اینکه نور در اوایل صبح در بهترین موقعیت برای عکاسی است. و شدت سایه و درخشش های زاید کمتر در عکس شما بوجود خواهد آمد. و بالاخره آخرین دلیل اینکه حیوانات جنب و جوش بیشتری دارند. البته قبل از غروب آفتاب هم زمان خوبی برای میزان نور است

.

برای عکاسی از حشرات کافیست بی حرکت باشید سعی کنید از حشرات عکس های درشت و نزدیک بگیرید. جزئیات اندام حشرات می توانند بسیار فریبنده باشند. چشم های درشت، پاها و تن مودار و ... اثر خوبی روی عکس شما خواهند گذاشت. در عکاسی از حشرات هم باید توجه داشته باشید که زوم دوربین را خود تنظیم کنید و آنرا در حالت اتومات قرار ندهید چون معمولاً دوربین در این موارد اشتباه می کند.

یا حق


ادامه مطلب ...

معرفی دوربین عکاسی دیجیتال EX-FH100

با سلام خدمت دوستان گلم امروز براتون یه دوربین جدید رو معرفی می کنم که به تازگی از سوی کاسیو معرفی شده.

این دوربین رو ویژه عید معرفی می کنم که دوربین فوق العاده ای برای مسافرت به حساب می آد و یه جورایی پیشنهاده سرآشپزه...D-:

دوربین کامپکت با قابلیت های SLR هستش که لنز اون بسیار با کیفیته و تا 10 برابر هم زوم داره و لنز او دارای سنسوری 10.1 مگاپیکسلی است.

لنز سوار بر روی دوربین یک لنز واید آنگل 24 میلی متری است که خوب می تونه براتون نور گیری و عکس های وسیع تریو به ارمغان بیاره.

یک السیدی 3 اینچی هم داره که به نظر میاد با تکنولوژی سوپر کلیر اون تصویر واضحی رو خواهید داشت.

از دیگر قابلیتاش میشه به فیلمبرداری HD اون اشاره کرد که خوب واقعا برای یه دوربین کامپکت انقلابی به نظر میاد چون اضافه بر اون تا 40 فریم بر ثانیه شاتر پیوسته داره و احتمالا حدس زدین که میتونه با چه سرعت فریمی فیلم هم بگیره...!!

خوب اگه حدستون 1000 فریم بر ثانیس درست حدس زدین و این هم بگم که روی 480*640    می تونه تا 120 فریم هم تصویر بهتون بده....!!!!! که این برای یه دوربین کامپکت باورنکردنیه!!

از قابلیت های خوب دیگه اون میکروفون استریو و دکمه شاتر فیلمبرداری که این دوربین شمارو از خرید یک هندی کم مجزا برای فیلم برداری بی نیاز میکنه.

یک خواصسیت که در این دوربین بهبود زیادی داشته عکاسی بدونه نویز در شبه که تقریبا واژه بدونه نویز برای اون صادقه و می شه روش در تاریکی یا غروب برای هر دو منظوی عکس و فیلم حساب کرد.

 (High Speed Lighting) یا HSD قابلیت جالب دیگه این دوربینه که میتونه تو سایه هم عکس های وشن بدون فلاش بگیره بدونه اینکه نویزی روی تصویر بیفته.

وخوب خروجی اچدی ام آی فیس دیتکشن سوپر باتری لایف و هم چنین یو تیوب کپچر مود از دیگر خواصیت های این دوربینه.




امیدوارم که خوشتون اومده باشه و برید و این دوربین رو تهیه کنید و از عید خودتون به همراه دوستان و خانواده لحظات خوشی رو هم ثبت کنید.

.: مشخصات فنی در ادامه مطلب :.

به امید دیدار دوباره...

نظر یادتون نره...

یا حق!

ادامه مطلب ...

معرفی دوربین عکاسی دیجیتال EOS 500D

سلام امروزم براتون یه دوربین دیگرو دارم که امیدوارم خوشتون بیاد.

در روزهای آینده ایشالله براتو مقایسه دو دوربین معرفی شده رو میگزارم و آموزش عکاسی...

معرفی و بررسی امکانات دوربین کانن EOS 500D :

   



    دوربین کانن EOS 500d که با نام Digital Rebel T1i نیز شناخته می‌شود، دوربین دیگری از سری سه رقمی‌DSLR  کانن است که قابلیت ضبط ویدیو HD را نیز دارد. دوربین 500d توانایی ضبط ویدیویی Full HD 1080p  را دارد، به علاوه قادر است تا با کیفیت 720p و VGA نیز به ضبط ویدیو بپردازد. این دوربین پس از مدل 5D mark II دومین DSLR کانن، با چنین قابلیتی می‌باشد. با توجه به این که این مدل پس از مدل پیشین و موفق کانن یعنی 450d/Rebel Xsi به بازار آمده است؛ بهبودها و پیشرفت‌های قابل توجهی در آن دیده می‌شود. این بهبودها شامل افزایش رزولوشن سنسور تصویر از 12 به 15 مگاپیکسل، فناور نمایش زنده دقیق‌تر و کارآمد‌تر، نمایشگر 3 اینچی LCD  920,000 نقطه‌ای و قابلیت انتخاب از طیف گسترده‌ی ISO بین 100 تا 12800 می‌شود.


     دوربین Canon EOS 500d از نظر ظاهری بسیار شبیه به خواهر بزرگتر خود 450d است. تغییرات مختصری که دیده می‌شود افزاودن درگاه‌های HDMI و اسپیکر و میکروفون می‌باشد. همچنین پیچ تنظیم  روی این دوربین به رنگ نقره ای و براق است. وزن و ابعاد این دو دوربین دقیقا یکسان است، یعنی 128.8 x 97.5 x 61.9 mm و 480گرم. اگر آشنایی خیلی زیادی با آن‌ها نداشته باشید و نام آن‌ها را از روی بدنه بر داریم احتمالا تفاوت زیادی بین آن‌ها احساس نخواهید کرد. این دوربین به نسبت دارای جسته‌ی کوچکی است و بنابر این در دست گرفتن آن برای افرادی که کف دستان بزرگی دارند در گام نخست کمی‌مشکل خواهد بود و ممکن است احساس کنند که جایی برای انگشتان آن‌ها وجود ندارد. در کل وقتی که آن را در دست می‌گیرید و به آن نگاه می‌کنید احساس استحکام خوبی را به شما القاء می‌کند و ظاهر شیک و مدرنی دارد.



      لنزی همراه این دوربین، لنز EFS 18-55mm f/3.5-5.6 IS است که نخستین بار با دوربین 450d معرفی شد. همانطور که از نامش پیداست این لنز دارای لرزش گیر اپتیکال داخلی می‌باشد که نسبت به دیگر رقبا مانند Sony، Olympus ، Pentax  که همگی لرزش گیر تصویر را روی سنسور ارایه می‌کنند عاملی برای برتری به حساب نمی‌آید. تفاوت بین کانن و سه کمپانی که در بالا نام برده شد در این است که این سه، لرزش گیر اپتیکال تصویر را به جای لنز در بدنه‌ی دوربین جا سازی کرده‌اند و با همه‌ی لنزهای آنها سازگاری دارد. بنابراین عملکرد این دوربین‌ها بستگی بسیاری به لنز خواهد داشت. این عملکرد لزرش‌گیر تصویر وقتی که از درون چشمی‌نگاه می‌کنید به وضوح مشاهده می‌شود. کانن ادعا می‌کند که این سیستم لرزش‌گیر در لنز بسیار موثر‌تر عمل می‌کند.
     همانند  بسیاری از دوربین‌های DSLR سطح مبتدی، دوربین 500d نیز مودهای خودکار مختلفی را برای افرادی که آشنایی ابتدایی‌تری با عکاسی دارند ارایه می‌کند که شامل مودهای  portrait، landscape، close-up، sports ، night portrait , flash off می‌شود. البته مودهای دستی و نیمه خودکار نیز برای کنترل بیشتر بر عملکردهای دوربین نظیر نوردهی و حساسیت سنسور وجود دارند. کانن از این مودها به نام Creative Zone نام می‌برد که مودهای Program، Aperture و Shutter Priority ، full manual را شامل می‌شود. همچنین یک مود A-DEP نیز برای افزایش  عمق میدان بین سوژه و پس زمینه موجود است. یک مود CA یا Creative Auto نیز برای پر کردن فضای خالی بین حالت خودکار کامل و دستی وجود دارد. وقتی که دوربین در مودهای Creative Zone قرار دارد ISO آن را می‌توان تا سقف 12800 اقزایش داد. این دوربین سه مود فوکوس خودکار را ارایه می‌کند که شامل مودهای One Shot، AI Focus ،AI Servo  می‌شود و 9 نقطه‌ی فوکوس خودکار یا AF نیز به صورت ضربدری وجود دارد.



     به طور منطقی بیشتر دکمه‌های عملکردی دوربین EOS 500d در قسمت عقب آن قرار دارد. این درحالی است که در همین قسمت نمایشگر بزرگ و بسیار با کیفیت 3 اینچی LCD نیز مشاهده می‌شود. به وسیله‌ی کنترل کننده چهار جهته در قسمت سمت راست نمایشگر می‌توانید به سرعت به تنظیم هایی چون Continuous modes، Auto Focus، Metering modes ،  Picture Styles دسترسی پیدا کنید. یک دکمه‌ی ISO نیز در کنار دکمه‌ی شاتر وجود دارد که برای تنظیم راحت تر ISO در هنگامی‌که از درون چشمی‌نگاه می‌کنید است. سرعت شاتر و نیز دیافراگم به همین راحتی و با چرخاندن دکمه‌ی dial قابل تنظیم هستند ولی متاسفانه برای تنظیم دیافراگم حتما باید با یک انگشت دکمه‌ی Exposure Compensation را نگه دارید.


     همانطور که گفتیم مود  نمایش زنده (Live view) در این دوربین کمی‌ارتقاء یافته است. اگر که با این نام آشنایی ندارید باید گفت که این مود اجازه می‌دهد که بتوانید صحنه‌ای که قصد عکاسی از آن را دارید  علاوه بر چشمی‌از درون نمایشگر LCD نیز مشاهده کنید. شاید این به نظر شما چیزی بسیار معمول به نظر برسد و در دوربین‌های فیلم برداری خانگی و دیجیتال‌های کامپکت بسیار عادی باشد، ولی باید گفت که زمان خیلی زیادی نیست که این امکان بر روی بعضی دوربین‌های DSLR گذاشته شده است. این امکان برای کادربندی مناسب و راحت‌تر و نیز عکاسی(macro =فواصل بسیار نزدیک) راحت‌تر است. در حالت نمایش زنده سه نوع فوکوس خودکار داریم.  در حالت اولی که فوکوس سریع نام دارد، آینه‌ی دوربین به حالت نخستین باز می‌گردد تا نور به سنسور AF بتابد و پس از اینکه فوکوس به سرعت حاصل شد آینه به سرعت بسته می‌شود و دوباره پس از 1 ثانیه که حالت نمایش زنده  غیر فعال شده بود، به کار می‌افتد. البته این نیز از مشکلات این نوع فوکوس می‌باشد و باید گفت که این کار سر و صدای زیادی نیز ایجاد می‌کند. روش دوم روشی کند است که با فشردن دکمه‌ی * در قسمت بالا و سمت راست حاصل می‌شود و برای فوکوس کامل دست کم 3 ثانیه به طول می‌انجامد. روش سوم و جدیدتر روش تشخیص چهره‌ی خودکار است که دوربین به طور خودکار نزدیک‌ترین چهره‌ی انسان را در فوکوس قرار می‌دهد.


     نمایشگر LCD جدید و بسیار با کیفیت 920,000 نقطه‌ای، حالت نمایش زنده بسیار با کیفیت‌تری را برای شما به همراه می‌آورد. وقتی که آن را با نمایشگر 450d مقایسه می‌کنید متوجه می‌‌شوید که به خوبی می‌توان بدون اینکه کیفیت تصویر از میان برود از زاویه به آن نگاه کرد. شما می‌توانید به وسیله‌ی دکمه‌ی Display آن را خاموش کنید. همچنین سنسور هوشمندی در قسمت بالای آن نصب شده است و به محض اینکه شما صورت خود را برای نگاه کردن از درون چشمی‌به دوربین نزدیک می‌کنید نمایشگر را خاموش می‌کند. این امکان باعث می‌شود تا در هنگام عکاسی نور نمایشگر چشم شما را نزند.


     بیشینه‌ی سایز فایل ویدیو با این دوربین در هر بار ضبط کردن و در حالت  Full HD،  4 گیگابایت یا 30 ثانیه است. شما همچنین می‌توانید در هنگام ضبط ویدیو، عکس‌برداری نیز بکنید. صدا نیز با فرمت PCM و بدون هیچگونه فشرده سازی ضبط می‌شود. یک میکروفون داخلی نیز برای ضبط صدای mono در جلوی دوربین قرار دارد. ولی متاسفانه هیچ ورودی برای متصل کردن میکروفون استریو به آن وجود ندارد. همچنین این دوربین مجهز به‌یک پورت HDMI برای نمایش عکس‌هایی با کیفیت 1920X1080 پیکسل بر روی HDTV می‌باشد. این دستگاه از یک پورت miniHDMI بهره می‌برد ولی باید کابل آن را خود جداگانه خریداری کنید. همچنین می‌توانید آن را به طور مستقیم و با استفاده از کابلی که درون جعبه قرار دارد به از طریق NTSC/PAL به تلویزیون‌های معمولی نیز متصل کنید.

 

    فناوری غبار-زدایی امکان این را فراهم می‌آورد تا سنسور تصویر با سرعتی بسیار بالا به لرزش در بیاید و این فرکانس بالا باعث از بین رفتن هرگونه گرد و غبار احتمالی موجود بر سطح آن می‌شود. همچنین سطح این سنسور برای مقاومت بیشتر در برابر ذرات غبار با لایه ای از فلور اندود شده است. عمل غبار روبی در هر بار روشن و خاموش کردن دوربین انجام می‌شود، ولی با این حال می‌توان با دسترسی به بخش مورد نظر در منوی دوربین این عمل را به صورت دستی نیز انجام داد. 



     زمان روشن شدن دوربین تا آماده شدن برای گرفتن اولین عکس به طور شگفت انگیزی کوتاه می‌باشد و فقط 2 ثانیه به طول می‌انجامد. عمل فوکوس خودکار در شرایط نوری خوب و لنز استاندارد 18-55mm نیز بسیار سریع انجام می‌گیرد و به دلیل بهره بردن از 9 نقطه‌ی AF تمام تصویر پوشش داده می‌شود. کمتر از 1 ثانیه به طول می‌انجامد تا بتواند یک عکس JPEG و کیفیت کامل را ذخیره سازی کند و هیچ مکثی نیز بین آن‌ها وجود ندارد و به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام ذخیره‌سازی عکس‌های قبلی بر روی کارت حافظه همچنان به عکاسی بپردازید. عکاسی پیاپی نیز در صورتی که انگشتتان را بر روی دکمه‌ی شاتر نگه دارید 3.4 فریم بر ثانیه است و 70 عکس JPEG و 9 عکس RAW.


     کانن 500d از همان باتری LP-E5 با ظرفیت 1080mAh که بر روی 450d نیز استفاده می‌شد استفاده می‌کند و در حالت شارژ کامل قادر به گرفتن 400 عکس است. این در حالی است که در 450d قادر به ثبت 500 عکس بود. این دوربین از کارت حافظه‌ی SD/SDHC استفاده می‌کند.


      اصلی ترین رقبای این دوربین را به غیر از مدل قبلی خود آن یعنی 450d می‌توان  Nikon D5000، Olympus E-620،  Olympus E-P1، Pentax K-7 و Sony A380 معرفی کرد. به طور خلاصه باید گفت که دوربین EOS 500d از نظر ظاهری بسیار شبیه به مدل قبلی یعنی 450d می‌باشد. ولی پیشرفت‌هایی کلیدی نیز در آن دیده می‌شود که به طور قابل ملاحظه می‌توان از نمایشگر LCD با کیفیت بسیار بالاتر و طیف ISO گسترده‌تر نام برد. ضبط ویدیو نیز امکانی بسیار تاثیر گذار بوده است که این دوربین به داشتن آن مفتخر است.




نظر یادتون نره....!!!!

یا حق!

معرفی دوربین Sony DSLR-A900

با سلام به شما دوستان عزیز و همراهان من.

امروز براتون یه دروبین از سونی که بسیار جالب توجه هستش رو گذاشتم تو بلاگ تا از اون بهره ببرید.

دوربین سونی مدل DSLR-A900 یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌های سونی است که قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را ارایه کرده است. حس‌گر CMOS به کار رفته در Alpha 900 با 24.6 مگاپیکسل موثر از برترین مشخصه‌های این دوربین فول‌فریم به شمار می‌رود. از دیگر ویژگی‌هایDSLR-A900 به عنوان یک دوربین دیجیتال SLR می‌توان به لرزش‌گیر مبتنی بر حس‌گر، پوشش 100 درصدی منظره‌یاب و رزولوشن بالای صفحه نمایش اشاره کرد. با این دوربین لذت یک عکاسی حرفه‌ای را تجربه خواهید کرد.




نقد و بررسی :


دوربین دیجیتال سونی مدل DSLR-A900 به عنوان یک دوربین فول‌فریم عمدتا برای کاربران حرفه‌ای دوربین‌های دیجیتال طراحی و ساخته شده است. این دوربین عمل‌کرد و قابلیت‌های بسیار پیش‌رفته‌ای را به همراه دارد که در این بررسی مقدماتی به آن‌ها می‌پردازیم.

DSLR-A900 عمدتا به منظور ارایه‌ی عکس‌هایی با نهایت کیفیت و بالاترین رزولوشن ممکن طراحی شده است. حس‌گر 24 مگاپیکسلی فول‌فریم CMOS و پردازش‌گر بسیار سریع مجهز به موتور دو گانه‌ی BIONZ® که طراحی جدیدی دارد از قابلیت‌های اصلی این دوربین به شمار می‌رود.

فقط یک نگاه به طراحی منشوری و نسبتا غریب بدنه‌ای این دوربین کافی است تا بدانیم با یک دوربین فول‌فریم با عمل‌کرد خوب اپتیکال رو به رو هستیم. منظره‌یاب به کار رفته در این دوربین یک منظره‌یاب اپتیکال درخشان و شفاف، با پوشش 100 درصدی است که کیفیت بسیار خوبی را در بررسی‌های اولیه از خود نشان داده است.

همان طور که در بالا اشاره شد، حس‌گر به کار رفته در این دوربین یک حس‌گر نوع Exmor™ CMOS می‌باشد که قدرت بسیار زیادی دارد. این حس‌گر برای به خدمت گرفتن حداکثر رزولوشن به کار رفته در لنزها‌ی αی سونی طراحی شده است. تعداد پیکسل‌های بالا و اندازه‌ی بزرگ حس‌گر به شما امکان می‌دهد جزییات ثبت‌شده‌ی زیادی داشته باشید و از یک محدوده‌ی دینامیکی بسیار واید برای تصاویری با تولید رنگ طبیعی و تونالیه‌ی خوب بهره ببرید. این حس‌گر ساخت شرکت سونی است و تعداد پیکسل‌های کل و موثر آن به ترتیب 25.7 و 24.6 مگاپیکسل می‌باشد.

حس‌گر A900 با برترین تکنولوژی‌های هم‌سطح‌سازی سونی کار می‌‌کند. در این حس‌گر به جای مبدل دیجیتال / آنالوگ از مبدل‌های A/D موازی 6000 تراشه‌ای بهره گرفته شده که سیگنال‌های آنالوگ را به سیگنال‌های دیجیتال مقاوم در برابر نویز تبدیل کنند. در نهایت، تصاویری با کم‌ترین نویز ممکن و سرعت بسیار بالای انتقال داده خواهیم داشت.

با به کارگیری دو موتور پردازشی BIONZ سرعت و قدرت پردازش تصویر به شکل کارآمدی افزایش می‌یابد. به این ترتیب است که پردازش حجم بزرگی از داده‌های ثبت شده توسط حس‌گر 24 مگاپیکسلی این دوربین با سرعت بسیار خوبی صورت می‌گیرد. افزون بر این، سیستم دو گانه‌ی BIONZ با به کار گیری الگوریتم‌های پیشرفته‌ی کاهش نویز به داشتن تصاویری با کیفیت هر چه به‌تر و جزییات بیش‌تر به ویژه در ایزوهای بسیار بالا کمک می‌کند.

نکته‌ی مهم دیگری که در این جا می‌توان به آن اشاره کرد این است که دوربین دیجیتال سونی مدل DSLR-A900 به عنوان یک دوربین فول‌فریم، اولین مدلی است که سیستم ضد لرزه‌ی آن بر روی بدنه قرار گرفته است. لرزش‌گیر SteadyShot Inside سرعت و عمل‌کرد خوبی را از خود نشان داده است و در دوربین‌های سونی، مینولتا و کونیکا ـ مینولتا که ثبت تصویر با سیستم‌های مبتنی بر لنز تا اندازه‌ای دشوار است کارآمد عمل می‌کند.

منظره‌یاب به کار رفته در این دوربین نیز با پوشش 100 در صدی و بزرگ‌نمایی 0.74 برابر در داشتن یک کادربندی درست و یک پیش‌نمایش عالی بسیار موثر است. لنز هم‌گرای آن قدرت بالای دارد و عدسی آن نیز چند لایه است. نوعی پوشش ضد انعکاس نیز بر روی آن کشیده شده که به داشتن یک نمای درخشان و دقیق کمک زیادی می‌کند.

افزون بر این، به شما امکان داده شده تا صفحه‌ی فوکوس را به صورت دل‌خواه عوض کنید. صفحه‌‌ فوکوس‌های L-type و M-type دو نمونه‌ی موجود هستند که به صورت جداگانه به فروش می‌رسند.

سیستم فوکوس به کار رفته در دوربین دیجیتال سونی مدل DSLR-A900 از 9 حس‌گر واید با 10 نقطه‌ی کمکی تشکیل شده است که در کنار هم، به ردگیری و دنبال کردن سوژه کمک زیادی می‌کنند.

مود عکاسی پیاپی قابلیت دیگری است که در DSLR-A900 دیده می‌شود. به کمک این قابلیت به راحتی می‌توانید با سرعت خوب 5 فریم در ثانیه عکاسی کنید. مکانیزم آیینه‌ای این مود حول دو محور افقی حرکت می‌کند تا به این ترتیب، پوشش 100 در صدی منظره‌یاب و سیستم کاهش لرزه‌ی مبتنی بر بدنه‌ی دوربین با هم هم‌ساز شوند. این کار بدون هر گونه افزایش حجمی در بدنه‌ی دوربین انجام شده است.

کارکرد جالب دیگری که در این دوربین دیده می‌شود کارکرد هوشمند پیش‌نمایش تصویر است. بعد از فشار دادن دکمه‌ی پیش‌نمایش عمق میدان، بر روی صفحه نمایش دوربین یک نمای RAWی پردازش شده نمایش داده می‌شود. به این ترتیب، می‌توانید تراز سفیدی را تنظیم و به‌ترین محدوده‌ی دینامیکی را انتخاب کنید. میزان نوردهی و تنظیمات مربوط به جبران آن و کنترل نمودار هیستوگرام نیز از دیگر قابلیت‌هایی است که ارایه شده است. تمام این کارها درست پیش از گرفتن عکس انجام می‌شود. توجه داشته باشید تصاویری که پیش‌نمایشی هستند بر روی کارت حافظه‌ی دوربین ذخیره نخواهند شد. از این رو مقدار فضای اشغال نشده‌ی حافظه‌ی دوربین حفظ می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های کلیدی‌ای که در DSLR-A900 ارایه شده می‌توان به مشخصه‌ی بهینه‌سازی محدوده‌ی دینامیکی (DRO) با پنج سطح تصحیح قابل انتخاب و براکتینگ DRO برای بررسی کارآمدتر صحنه اشاره کرد. براکتینگ EV نیز یکی دیگر از مشخصه‌های این دوربین به شمار می‌رود.

برای بهبود کیفیت تصویر می‌توانید از سیزده استایل مختلف دوربین بهره ببرید و کنتراست، شارپنس و پارامترهای دیگری از این دست را سفارشی کنید. محدوده‌ی ایزوی این دوربین نیز بین ایزوهای 1600-100 متغیر است.

نرم‌افزار Image Data Converter SR3 قابلیت کارآمد دیگری است که در صورت کار با آن نه تنها سرعت پردازش تصویر افزایش خواهد یافت، بلکه به راحتی می‌توانید پارامترهای تصویری دیگری را نیز تنظیم کنید. بهینه‌سازی محدوده‌ی دینامیکی و کارکرد Peripheral Illumination از دیگر کارکردهایی هستند که در دوربین DSLR-A900 در نظر گرفته شده‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین A900 تجهیز آن به خروجی HDMI است. این خروجی به شما امکان می‌دهد تصاویر خود را بر روی تلویزیون‌های HD تماشا کنید. به عبارت دیگر، با این کارکرد، تصاویر شما بر روی تلویزیون چاپ می‌شوند و کیفیت، شارپنس و رنگ خوبی را تجربه خواهید کرد.

صفحه نمایش به کار رفته در این دوربین یک نمایش‌گر Xtra Fine LCD است که 3.0 اینچ اندازه دارد. این نمایش‌گر 921.000 پیکسلی کیفیت نمایشی خوبی را از خود نشان داده و کاربری ساده‌ای دارد. جستجوی منوها با آن نیز بسیار راحت است. شایان ذکر است این دوربین به مود live View مجهز نیست.

دوربین دیجیتال سونی مدل DSLR-A900 از آلیاژ منیزیم ساخته شده است. سبک وزن است و ساخت بسیار خوبی دارد. بدنه‌ی این دوربین ابعادی در اندازه‌های 82×117×156 میلی‌متر دارد و وزن آن نیز با در نظر داشتن وزن باتری 895 گرم می‌باشد. این دوربین در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاومت خوبی را از خود نشان داده است. کلیدها و دکمه‌های آن نیز از نوعی پلاستیک ساخته‌ شده‌اند.

مشخصه‌های اصلی دوربین دیجیتال سونی مدل DSLR-A900:

• حس‌گر CMOS فول‌فریم 24.6 مگاپیکسل موثر
• لرزش‌گیر SteadyShot INSIDE
• پردازش‌گر دوگانه‌ی Bionz
• صفحه نمایش 3.0 اینچی 921.000 پیکسلی Xtra Fine LCD
• منظره‌یاب کارآمد با پوشش 100 در صدی و بزرگ‌نمایی 0.74 برابر
• کارکرد هوشمند پیش‌نمایش (Intelligent Preview)
• عکاسی پیاپی با سرعت 5 فریم در ثانیه
• اتوفوکوس 9 نقطه‌ای
• 3 حالت حافظه با قابلیت برنامه‌ریزی شدن به صورت دل‌خواه بر روی کلید چرخان دوربین
• فاصله‌یابی 40 ناحیه‌ای
• مشخصه‌ی بهینه سازی محدوده‌ی دینامیکی
• ایزوی 1600-100
• پشتیبانی از کارت حافظه‌‌ی CF Type I/II و MS
• باتری یون لیتیوم
• گریپ عمودی با طراحی جدید
• کنترل از راه دور بی‌سیم
• تنظیمات AF میکرو
• ابعاد: 82×117×156 میلی‌متر
• وزن: 895 گرم 


.: باقی عکس های دوربین در ادامه مطلب :.


    جدول مشخصات فنی
    مشخصات کلی دوربین
    نام دوربین Sony DSLR-A900
 دوربین دیجیتال سونی دی اس ال آر - آ 900
    نوع دوربین (SLR) حرفه ای
    تاریخ معرفی 2008/06/09
    ساخت
    قیمت تومان
    جنس بدنه پلاستیک و فلز
    وزن 895 گرم
    ابعاد 82 × 117 × 115 میلیمتر
    مشخصات حسگر و تصاویر
    دقت حسگر - 25.7 مگاپیکسل
- 24.6 مگاپیکسل موثر
    ابعاد حسگر 35.9 × 24.0 میلی‌متر
     نوع حسگر CMOS
     شرکت سازنده حسگر سونی
    اندازه تصویر 6048 × 4032 و 4400 × 2936 و 4400 × 2936 و 3024 × 2016 و 6048 × 3408 و 4400 × 2472 و 3024 × 1704 و 3924 × 2656 و 2896 × 1928 و 1984 × 1320
    نسبت ابعاد تصویر 3:2 و 16:9
    فرمت غیر فشرده تصویر RAW و cRAW و RAW+JPEG
    فیلم ندارد
    مشخصات لنز
     لنز
    لرزشگیر تصویر دارد
    زوم اپتیکال برابر
    زوم دیجیتال برابر
    محدوده دیافراگم وابسته به لنز
    فوکوس وابسته به لنز سانتیمتر
    فوکوس دستی دارد
    فوکوس اتوماتیک دارد
    حالت ماکرو ندارد
    فوکوس در حالت ماکرو سانتیمتر
    فاصله یابی 40 نقطه ای و متمرکز بر مرکز و نقطه ای
    عکسبرداری
    سرعت شاتر 8000/1 تا 30 ثانیه
    زمانسنج خودکار
    (SelfTimer)
2 یا 10
    حساسیت
    (ISO)
اتوماتیک و 100 و 200 و 400 و 800 و 1600 ؛ حداکثر تا 6400
    تنظیم سفیدی
    (White Balance)
7 حالت از پیش تنظیم شده و دستی
    عکسبرداری پی در پی با سرعت 3 / 5 فریم در ثانیه، JPEG به تعداد نامحدود، 12 عکس RAW، 10 عکس RAW+JPEG
    فلاش
    مشخصات صفحه نمایش
    صفحه نمایش (LCD)
    سایز  صفحه نمایش (LCD) 3 اینچ
    دقت صفحه نمایش (LCD) 921000 پیکسل
    چشمی اپتیکال
    سایر مشخصات
    نوع کارت حافظه Compact Flash (Type I or II), Memory Stick Duo / Pro Duo, UDMA Mode 5
    کارت حافظه همراه دوربین مگابایت
    اتصال به کامپیوتر USB پر سرعت نسخه‌ی 2.0 و خروجی ویدیو
    کنترل از راه دور دارد
    باتری یون لیتیوم نوع NP-FM500H
    شارژر باتری دارد
    سایر قابلیبت ها مود Intelligent Preview، بدنه‌ی محکم، DRO پیشرفته، مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت، سه مود حافظه‌ی قابل برنامه‌ریزی شدن توسط کاربر، تنظیمات AF، سیستم Quick Navigation، دکمه‌ی تنظیمات دل‌خواه، خروجی HD از طریق HDMI برای تلویزیون‌های براویا

اقلام همراه دوربین :


 

هدیه ما به خریداران این دوربین :

- تحویل رایگان -
 



.: باقی عکس های دوربین در ادامه مطلب :.



با تشکر از شما دوستان عزیز امیدوارم خوشتون اومده باشه نظر یادتون نره!!!


یا حق!!


ادامه مطلب ...